In het voorjaar heeft Maastricht Sport onderzoek gedaan naar de tevredenheid van gebruikers van verschillende diensten. Bezoekers van het Geusseltbad, huurders van gemeentelijke sportaccommodaties en deelnemers aan beweeggroepen zijn uitgenodigd om hieraan deel te nemen. In totaal hebben ruim 4.600 personen hun ervaringen met onze diensten gedeeld. En wat bleek? Gemiddeld gezien zijn de deelnemers erg tevreden. De tevredenheid is zelfs verbeterd ten opzichte van 2018. Uiteraard zijn we heel erg blij met deze goede uitkomst. Maar vooral ook met alle waardevolle feedback die wij hebben gekregen.
Als gemeentelijke organisatie hechten wij veel waarde aan de tevredenheid van onze bezoekers, deelnemers en gebruikers. Om een goede kwaliteit te blijven bieden, houden we daarom elke 5 jaar een uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek.
Geusseltbad
De bezoekers van het Geusseltbad werden onder andere bevraagd over de bewegwijzering in het Geusseltbad, de sfeer in het Geusseltbad, de vriendelijkheid van de receptionisten, het schoonhouden van het zwembad en de omkleedruimtes, het rooster van de zwemactiviteiten en de communicatie vanuit het Geusseltbad. Gemiddeld hebben de respondenten het Geusseltbad met een 8,0 beoordeeld. Dit is ruim hoger dan de 7,3 die we in 2018 behaald hebben.
Gemeentelijke sportaccommodaties
Vertegenwoordigers van verenigingen, commerciële huurders en onderwijsinstellingen hebben hun ervaring gedeeld over de gemeentelijke sportaccommodaties. Ze hebben verschillende onderdelen beoordeeld, waaronder de kwaliteit van de accommodatie, het schoonhouden van de accommodaties en kleedruimtes en de prijs-kwaliteitverhouding. Gemiddeld hebben de verschillende type accommodaties een 7,8 gescoord.
Beweeggroepen
De deelnemers hebben vragen beantwoord over bijvoorbeeld de informatie over de beweeggroepen, het gevoel van veiligheid tijdens het sporten, de begeleiding en het toezicht en de onderhoudsstaat van de sportaccommodaties. Gemiddeld beoordelen respondenten de beweeggroepen met een 8,8. Een mooi resultaat!
Aan de slag
Op basis van alle reacties zijn er verschillende verbeterpunten gevonden waar we de komende periode aan gaan werken. Zo gaan we bijvoorbeeld verbeteringen doorvoeren in de schoonmaak van sportaccommodaties. Bij het huren van accommodaties gaan we het huurproces versimpelen, waaronder het reserveren, het doorgeven van meldingen of klachten en het openen en sluiten van accommodaties. In het Geusseltbad gaan we extra maatregelen treffen tegen gladheid. Daarnaast zijn er plannen gemaakt om het reserveringssysteem beter in te richten.
Hiermee hopen we de klanttevredenheid te verhogen en de ervaring van onze klanten te verbeteren. We zijn blij dat we zoveel reacties hebben ontvangen en willen iedereen bedanken die hier de tijd voor heeft genomen! Onder alle deelnemers zijn verschillende prijzen verloot en de winnaars hebben inmiddels allemaal een persoonlijk bericht ontvangen.
Bekijk de volledige onderzoeksrapporten op de website van Gemeente Maastricht: www.maastrichtincijfers.nl/onderzoeken